Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rehabilitace historického jádra a přilehlého okolí města Kyjov se zaměřením na veřejný prostor
Pohanka, Patrik ; Řehák, Filip (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Téma diplomové práce „Rehabilitace historického jádra a přilehlého okolí města Kyjov“ se zabývá problematikou stávajícího stavu města Kyjova. Zpracovává problémové oblasti, které zahrnují stávající zástavbu, dopravu, zeleň, pobytové prostory-nové nábřeží, předprostor kulturního domu, střed Masarykova náměstí, apod. Hledá odpovědi na dlouhotrvající otázky, které zní: „ Jak řešit dlouhodobý úbytek obyvatelstva? Kde najít nové plochy pro bydlení? Jak by se měl Kyjov dále rozvíjet? Jak učinit Kyjov atraktivním, aby lákal nové občany a investory?“ Na tyto oblasti a otázky se zaměřuje urbanistická studie řešeného území a potom dále vybraného území historického jádra.
Návrh modernizace železniční stanice Bohuslavice nad Vláří
Štěpán, Jan ; Pur, Kamil (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout modernizaci železniční stanice Bohuslavice nad Vláří. Rekonstrukce zahrnuje úpravu zhlaví a geometrických parametrů koleje pro navýšení rychlosti v hlavní koleji na nejvyšší možnou hodnotu. Součástí je i obnova železničního svršku a návrh konstrukce pražcového podloží, nového odvodnění a nástupišť. Navržený stav zajišťuje bezpečný přístup pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace.
Revitalizace veřejných prostorů hlavního nádraží v Brně a podchodu pod ním
Richter, Jiří ; Pavlovský, Tomáš (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Současný stav Díky tomu, že se čeká na odsun nádraží, je železnice v žalostném stavu. Technicky a kapacitně (jsme schopni odbavit 30tis. cestujících/hodinu, v době veletrhu je potřeba 50tis.cestujících/ hodinu). Při její rekonstrukci je potřeba vytvořit síť nádraží, které jsou propojeny s městskou hromadnou dopravou. Vlak se tak stane součást hromadné dopravy a sníží se zatížení hlavního dopravního uzlu. Přesunout, nebo nepřesunout? Otázka na kterou si netroufám odpovědět. Obě varianty mají své výhody a nevýhody, které se navíc mění v čase. Situace se velice změnila příchodem finanční krize. Proto by měla probíhat odborná diskuse vedoucí k optimálnímu řešení. To se však neděje, politici se rozdělili na dvě skupiny, které již předem vědí, který návrh je ten nejvhodnější. Dodatečně se hledají argumenty, proč tomu tak je. Rozhodl jsem se prověřit variantu v nepřesunuté poloze. Největší nevýhodou této varianty je problematická výstavba(za provozu, nebo dočasné přesunutí). Největší výhodou je její vazba na uzel MHD a jádro města Brna. Region Velice důležitá je pro mě vazba na region a jeho propojení s městskou integrovanou dopravou. To vnímám jako silnou stránku Brna, která by se měla dále rozvíjet. Společně s rozvojem hromadné dopravy by mělo docházet k útlum dopravy osobní. Bariéra Svou prací se snažím vyvrátit názor, že železnice vytváří bariéru. Naopak se snažím dívat na železnici jako na místo, které spojuje. Nejen jednotlivé zastávky, ale i město. Konstrukce Železobetonové oblouky jsou v půdorysu uspořádány do trojúhelníků a vytváří tak prostorovou příhradovinu. V ní se nachází nádraží. Na ní jsou umístěny koleje. Typologie K nádraží přistupuji jako k volnému prostoru, který je dodatečně vyplněn různými funkcemi. Tyto funkce mohou být, dle potřeby, měněny.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Černá, Tereza ; Sedláček, Jan (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Při navrhování jsem vycházela z přístupů jednotlivých dopravních a pěších provozů směřujících na parcelu. Při analýze pěší dostupnosti vyšlo najevo, že k parcele lze dojít téměř ze všech směrů, tudíž orientace terminálu není jednoznačně předurčená. Ve spojitosti s různorodou okolní zástavbou, která při dnešním stavu nenabízí žádnou atraktivní okolní scénu, jsem se rozhodla obrátit orientaci směrem do středu a vytvořit tak dvůr, který bude propojovat jednotlivé dopravní provozy, umožňovat přístup ze všech koutů parcely a zároveň vytvářet centrální prostor pro návštěvníky terminálu.
Trasovací studie přímého spojení Ostrava-Třebovice - Hlučín
Gilligová, Kristýna ; Guziur, Petr (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem práce bylo navrhnout novou trať mezi železniční stanicí Ostrava-Třebovice a železniční stanicí Hlučín. Tento úsek měl být zpracován variantně, následně vyhodnotit nejvhodnější variantu a tu zpracovat v podrobnosti studie. Zvolená varianta je navržena na rychlost 80 km/h. Délka trasy je necelých 5,5 km.
Přednádražní prostor v Moravské Třebové
Kelča, Petr ; Novák, Martin (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Náplň bakalářské práce je celková reorganizace stávajícího přednádražního prostoru vlakového nádraží v Moravské Třebové. Práce obsahuje úpravu komunikací pro automobilovou dopravu, pěší včetně bezbariérových úprav, zřízení parkovacích stání a přesun autobusové zastávky.
Sukcesivní palimpsest - Hyperloop integrace soudobých dopravních systémů do struktury města
Uhrová, Kristýna ; Pernecký, Ján (oponent) ; Vítek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vizí cestování budoucnosti - dopravním systémem hyperloop a dává si za cíl podpořit vývoj vznikající technologie. Cílem je dále definovat aktuální dopravní tendence a determinovat systém hyperloop, najít jeho vhodný jazyk a celkové začlenění do dopravního systému Brna. Stanice Hyperloopu je umístěna v rámci Brněnského trojúhelníku, který tvoří tři vzájemně propojená nádraží - Dolní, Heršpické a Hlavní.
Autobusového nádraží v Hranicích na Moravě
Lehnert, Dominik ; Tomáš, Martin (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Autor si klade za cíl vytvoření novodobého autobusového nádraží v Hranicích na Moravě. S objektem pracuje jako se sochou. Pomocí moderních softwarů modeluje hmotu objektu jako při modelaci se sochařskou hlínou.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Al-Gibury, Hanin ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Řešené území se nachází v srdci Dvora Králové, poblíž nábřeží řeky Labe. V současnosti je území zastavěno objekty, jenž neplní požadované funkce ve městě. Návrh reaguje na potřeby obyvatel a cestujících ve Dvoře Králové. Kromě samotného terminálu, území nabídne příležitosti pro nová pracovní místa, bydlení, komerce i odpočinek. Vizí návrhu je nejen vytvořit přestupní uzel, ale navrátit městu život a vytvořit nové pracovní příležitosti.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Sedláček, Jakub ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh nového brněnského hlavního nádraží. Řešené území novostavby protíná hranice tří katastrálních území Brna, konkrétně se jedná o Komárov, Štýřice a Trnitou. Zahrnuje samotné drážní těleso, přednádražní prostor a zanádražní prostor, které jsou v bezprostřední návaznosti na nábřeží řeky Svratky. Nádražní objekt je potom řešen jako mostová konstrukce, která posouvá jednotlivé prostory kolejišť a nástupišť do úrovně +7,65 m nad okolní terén. Drážní těleso tudíž netvoří územní bariéru. Hlavním konceptem návrhu nádraží je prodloužení osy nového městského bulváru skrze nádražní těleso a vytvoření výškové dominanty v zanádražním prostoru. Osa se potom propisuje do provozní struktury a formy zastřešení. Samotné nádraží je v návrhu rozčleněno do dvou podzemních a dvou nadzemních podlaží. Podzemní podlaží zahrnují parkování P+R, zásobovací úsek, technologické provozy a terminál podzemní dráhy SJKD. První nadzemní podlaží je potom hlavním provozním uzlem. Nachází se v něm převýšená vstupní hala, hlavní obchodní pasáž, autobusový terminál, odbavovací prostory a komunikační koridory. Druhé nadzemní podlaží zahrnuje prostory nástupišť a prostor pro čekání ve vstupní hale. Základní konstrukční systém zahrnuje dvě hlavní části. Na masivní konstrukci drážního tělesa navazuje železobetonová konstrukce podzemního podlaží, která je založena na vrtaných železobetonových pilotách. Zastřešení nástupišť je řešeno formou ocelové konstrukce. V nižší části se jedná o příhradové vazníky a ocelové sloupy v úrovni nástupišť, převýšenou část v ose bulváru potom tvoří příhradová mostová konstrukce s charakteristickým profilem. Objekt nádraží bude tvořit novou bránu do města, a stane se tak zásadní spojnicí mezi plánovanou novou čtvrtí Trnitou a historickým centrem města.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.